
Krijg je ze zelf ook regelmatig binnen? De klanttevredenheidsonderzoeken, verzoeken om uw mening, reviews achterlaten van producten die je gekocht of zelfs nog niet eens gekocht maar waar je interesse in toonde zodat ons (hun) aanbod beter afgestemd kan worden op uw (hun) persoonlijke wensen? Naarmate je actiever bent op internet en aangesloten op een of meerdere social media netwerksites, des te meer je van dit soort verzoeken binnenkrijgt. Allemaal natuurlijk onder het mom van ‘om onze service beter te kunnen aanpassen aan uw wensen’. Iedere vragenlijst duurt zo tussen de 2 en de 15 minuten. Om het voor jezelf aantrekkelijker te maken zo’n vragenlijst in te vullen wordt er soms iets tegenover gesteld, maar vaak alleen maar als kans op een prijs. Zoiets als ‘Eenmaal per maand verloten wij een tablet onder de klanten die een review hebben achtergelaten op onze site’. Dit soort informatie is goud waard, en dat allemaal zonder zelf al te veel te hoeven investeren. In het begin gaf ik er nog weleens aan toe, maar tegenwoordig klik ik ze allemaal weg. Ik ben van mening dat we al genoeg tijd kwijt zijn met alleen maar internet en e-mail om onze kostbare tijd op deze manier ook nog eens (gratis) te gaan weggeven. En mijn mening telt nu eenmaal het zwaarst.
Geef een reactie